Πού απευθυνόμαστε;

ΠΟΥ ΑΠΕΥΘΥΝΟΜΑΣΤΕ;

ΑΦΟΥ ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΟΥΜΕ ΚΑΠΟΙΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΓΝΩΡΙΣΜΑΤΑ ΜΑΘΗΣΙΑΚΩΝ ΔΥΣΚΟΛΙΩΝ Ή ΔΥΣΛΕΞΙΑΣ ΤΙ ΚΑΝΟΥΜΕ ΚΑΙ ΠΟΥ ΑΠΕΥΘΥΝΟΜΑΣΤΕ;


Α. ΔΗΜΟΣΙΟ ΦΟΡΕΑ

> Ιατροπαιδαγωγικά Κέντρα Δημόσιων Νοσοκομείων
> ΚΔΑΥ
> Κέντρα ψυχικής υγιεινής

Β. ΙΔΙΩΤΙΚΟΣ ΤΟΜΕΑΣ

> Παιδοψυχίατρος
> Ψυχολόγος

Περισσότερες πληροφορίες σχετικά με τα πιστοποιημένα διαγνωστικά ιατροπαιδαγωγικά κέντρα, μπορείτε να βρείτε στην ανάλογη ενότητα. Σχετικά με το που απευθυνόμαστε για διάγνωση, υποστηρίζουμε τα ακόλουθα:
Οι δημόσιοι φορείς, είναι φορείς, από τους οποίους αργά ή γρήγορα, θα πρέπει να περάσουμε. Η διάγνωση από αυτούς τους φορείς είναι η μόνη διάγνωση που εγκρίνεται από το σχολείο αλλά και από τους ασφαλιστικούς οργανισμούς.
Σε όσο μικρότερη ηλικία περάσει το παιδί από αξιολόγηση, τόσο πιό σίγουρο είναι ότι θα φαίνονται ξεκάθαρα περισσότερα χαρακτηριστικά της όποιας δυσκολίας, μιά και δεν θα έχει βρει ακόμη το παιδί τρόπους και μηχανισμούς για να τα υπερκαλύπτει και δεν θα έχουν επικρατήσει περισσότερο δευτερογενή ψυχολογικά προβλήματα.
Πρέπει βέβαια να γνωρίζουμε και να επιμένουμε η διαδικασία αξιολόγησης είναι μιά διεπιστημονική διαδικασία. Δεν γίνεται σωστή διάγνωση και αξιολόγηση από ένα μόνο ειδικό.

ΜΕ ΤΙ ΑΣΧΟΛΟΥΝΤΑΙ ΟΙ ΔΙΑΦΟΡΕΣ ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΕΣ

ΨΥΧΟΛΟΓΟΙ

Είναι οι μόνοι που έχουν την γνώση και την δικαιοδοσία να διενεργούν τεστ νοημοσύνης. Τεστ που είναι απαραίτητο και αποκλειστικός παράγοντας έτσι ώστε να μιλάμε για ειδικές μαθησιακές δυσκολίες.
Εάν έχουν κατεύθυνση γνωστική ή σχολική ψυχολογία, μπορούν να βοηθήσουν ένα παιδί με το κομμάτι της γνώσης και μεταγνώσης και των μεταγνωστικών στρατηγικών, που είναι απαραίτητες για την κατάκτηση της μάθησης.
  
ΛΟΓΟΠΕΔΙΚΟΙ

Οι λογοπεδικοί ασχολούνται με προβλήματα:
1. κατανόησης προφορικού και γραπτού λόγου
2. έκφρασης προφορικού και γραπτού λόγου
3. οργάνωσης προφορικού και γραπτού λόγου
4. φωνολογική επίγνωση

Προβλήματα άρθρωσης. Δεν μπορεί να πει καθαρά διάφορα γράμματα

Φωνολογική επίγνωση είναι η συνειδητοποίηση που επιτρέπει στον ομιλητή:
Α. Να διακρίνει ότι η ομιλία αποτελείται από επιμέρους τμήματα
Β. να αντιλαμβάνεται τις σχέσεις που έχουν μεταξύ τους
Γ. την ικανότητα να χειρίζεται τα επιμέρους τμήματα

Η φωνολογική επίγνωση είναι ι σημαντικότερος προδιαγνωστικός παράγοντας ειδικών μαθησιακών δυσκολιών στην σχολική ηλικία.

Δραστηριότητες φωνολογικής επίγνωσης, δουλεύονται με παιγνιώδη τρόπο και όχι με βιβλία σχολείου

Πολύ ουσιαστική και απαραίτητη η παρέμβαση του λογοπεδικού στην προσχολική ηλικία και στις πρώτες τάξεις του δημοτικού

ΕΙΔΙΚΟΙ ΠΑΙΔΑΓΩΓΟΙ

Ο ειδικός παιδαγωγός μπορεί να βοηθήσει ένα παιδί με δυσλεξία και μαθησιακές δυσκολίες στους παρακάτω τομείς:

1. Χωροχρονικές δυσκολίες
2. Δυσκολίες ακουστικής και οπτικής αντίληψης
3. Κατανόηση γραπτού λόγου
4. Ικανότητα ανάγνωσης και ταχύτητα ανάγνωσης
5. Ορθογραφία
6. Οργάνωση γραπτού λόγου
7. Τεχνικές μελέτης
8. Προετοιμασία για διαδικασίες αξιολόγησης
9. Δυσκολίες στα μαθηματικά.

ΕΡΓΟΘΕΡΑΠΕΥΤΕΣ

Οι εργοθεραπευτές μπορούν να βοηθήσουν παιδιά με δυσλεξία και μαθησιακές δυσκολίες που αντιμετωπίζουν τα παρακάτω προβλήματα:

1. Προβλήματα αδρής κινητικότητας
2. Προβλήματα λεπτής κινητικότητας
3. Οπτικοκινητικά προβλήματα
4. Προβλήματα λαβής του μολυβιού

ΤΙ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΠΡΟΣΕΞΟΥΜΕ ΣΤΗΝ ΕΠΙΛΟΓΗ ΕΙΔΙΚΩΝ Ή ΣΤΙΣ ΣΥΝΕΔΡΙΕΣ ΕΙΔΙΚΩΝ

1. ΤΙ ΕΙΔΙΚΕΥΣΗ ΚΑΙ ΕΞΕΙΔΙΚΕΥΣΗ ΕΧΕΙ Ο ΕΙΔΙΚΟΣ;
2. ΘΑ ΚΑΝΕΙ Ο ΙΔΙΟΣ ΤΗΝ ΔΙΑΓΝΩΣΗ Η ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΓΙΝΕΙ ΑΠΟ ΚΑΠΟΙΟΝ ΑΛΛΟ ΦΟΡΕΑ;
3. ΘΑ ΠΑΡΟΥΜΕ ΣΤΑ ΧΕΡΙΑ ΜΑΣ ΜΙΑ ΠΛΗΡΗ ΚΑΙ ΛΕΠΤΟΜΕΡΕΣΤΑΤΗ ΔΙΑΓΝΩΣΗ;
4. ΤΙ ΑΜΟΙΒΗ ΧΡΕΩΝΕΙ, ΤΙ ΠΕΡΙΛΑΜΒΑΝΕΙ ΑΥΤΗ ΚΑΙ ΑΝ ΚΑΛΥΠΤΕΤΑΙ ΑΠΟ  ΤΟΝ ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΟ ΜΑΣ ΦΟΡΕΑ;
5. ΤΙ ΧΡΟΝΟ ΠΙΣΤΕΥΕΙ ΟΤΙ ΘΑ ΧΡΕΙΑΣΤΕΙ Η ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ ΤΟΥ;
6. ΕΙΝΑΙ ΣΕ ΔΙΑΤΕΘΕΙΜΕΝΟΣ ΝΑ ΣΥΝΕΡΓΑΣΤΕΙ ΚΑΙ ΜΕ ΑΛΛΕΣ ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΕΣ:
7. ΕΧΟΥΜΕ ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΑ ΠΡΟΣΒΑΣΗΣ ΣΤΟΝ ΧΩΡΟ ΠΟΥ ΓΙΝΕΤΑΙ Η ΣΥΝΕΔΡΙΑ. ΘΑ ΕΝΗΜΕΡΩΝΟΜΑΣΤΕ ANΑ ΤΑΚΤΑ ΧΡΟΝΙΚΑ ΔΙΑΣΤΗΜΑΤΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΟΡΕΙΑ ΤΗΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗΣ ;
8. ΘΑ ΕΧΟΥΜΕ ΕΠΙΠΛΕΟΝ ΔΟΥΛΕΙΑ ΣΤΟ ΣΠΙΤΙ ;
9. ΕΙΝΑΙ ΔΙΑΤΕΘΕΙΜΕΝΟΣ ΝΑ ΕΡΘΕΙ ΣΕ ΕΠΑΦΗ ΠΡΟΣΩΠΙΚΗ Ή ΤΗΛΕΦΩΝΙΚΗ ΜΕ ΤΟΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ;
10. ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΜΑΣ ΠΡΟΤΕΙΝΕΙ ΚΑΠΟΙΑ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ ΣΧΕΤΙΚΗ ΜΕ ΤΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΠΟΥ ΕΧΕΙ ΤΟ ΠΑΙΔΙ ΜΑΣ;

ΑΥΤΑ ΠΟΥ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΓΙΝΟΥΝ ΑΠΟΛΥΤΑ ΚΑΤΑΝΟΗΤΑ ΑΠΟ ΟΛΟΥΣ ΤΟΥΣ ΓΟΝΕΙΣ ΕΙΝΑΙ ΤΑ ΑΚΟΛΟΥΘΑ:

1. ΠΡΕΠΕΙ ΟΙ ΓΟΝΕΙΣ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΑΠΟ ΚΟΝΤΑ ΚΑΙ ΝΑ ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΟΎΝ ΤΗΝ ΕΞΕΛΙΞΗ ΤΗΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ ΣΤΟ ΠΑΙΔΙ ΚΑΙ ΤΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΤΗΣ.
2. ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΚΑΘΕ ΕΙΔΙΚΟΣ ΝΑ ΒΡΙΣΚΕΙ ΤΑ ΔΥΝΑΤΑ ΚΑΙ ΑΔΥΝΑΜΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ.
3. ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΛΑΜΒΑΝΟΝΤΑΙ ΥΠ’ ΌΨΗΝ ΟΙ ΣΚΕΨΕΙΣ, ΤΑ ΒΙΩΜΑΤΑ ΚΑΙ ΟΙ ΠΡΟΚΑΤΑΛΗΨΕΙΣ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ.
4. ΔΕΝ ΠΗΓΑΙΝΟΥΜΕ ΣΤΟΥΣ ΕΙΔΙΚΟΥΣ ΓΙΑ ΝΑ ΔΙΑΒΑΖΟΥΜΕ ΤΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ.
5. ΝΑ ΚΑΤΑΝΟΗΣΟΥΜΕ ΟΤΙ ΤΑ ΑΡΧΙΚΑ ΣΥΜΠΤΩΜΑΤΑ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ ΑΛΛΑΖΟΥΝ ΚΑΙ ΜΕΤΑΛΛΑΣΣΟΝΤΑΙ ΜΕ ΤΗΝ ΠΑΡΟΔΟ ΤΟΥ ΧΡΟΝΟΥ.ΕΤΣΙ ΜΠΟΡΕΙ ΜΕ ΤΗΝ ΠΑΡΟΔΟ ΤΟΥ ΧΡΟΝΟΥ ΝΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΑΠΕΥΘΥΝΘΟΥΜΕ ΣΕ ΑΛΛΗ ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑ. Ο ΣΩΣΤΟΣ ΕΙΔΙΚΟΣ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΜΑΣ ΚΑΤΕΥΘΥΝΕΙ ΣΕ ΑΥΤΟ.
6. ΝΑ ΑΝΤΙΛΗΦΘΟΥΝ ΟΛΟΙ ΟΙ ΓΟΝΕΙΣ ΟΤΙ ΤΟ ΧΑΡΤΙ ΤΗΣ ΑΠΑΛΛΑΓΗΣ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΠΑΝΑΚΕΙΑ ΚΑΙ ΔΕΝ ΛΥΝΕΙ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ. ΠΟΛΛΕΣ ΦΟΡΕΣ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΤΑ ΕΠΙΔΕΙΝΩΣΕΙ.
7. Ο ΕΙΔΙΚΟΣ ΠΟΥ ΕΧΟΥΜΕ ΕΠΙΛΕΞΕΙ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΧΕΙ ΑΝΟΙΚΤΟ ΜΥΑΛΟ.
8. ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΤΡΙΓΩΝΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ - ΓΟΝΕΩΝ - ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΏΝ - ΕΙΔΙΚΏΝ
9. ΑΝ ΚΑΤΑΛΑΒΕΤΕ Ή ΔΙΑΙΣΘΑΝΕΣΤΕ ΟΤΙ ΚΑΤΙ ΣΕ ΣΧΕΣΗ ΜΕ ΤΟΝ ΕΙΔΙΚΟ ΚΑΙ ΤΟ ΠΑΙΔΙ ΔΕΝ ΠΑΕΙ ΚΑΛΑ ΜΗΝ ΔΙΣΤΑΣΕΤΕ ΝΑ ΨΑΞΕΤΕ ΓΙΑ ΚΑΠΟΙΟΝ ΑΛΛΟ.

10. ΕΙΔΙΚΟΙ ΠΟΥ ΑΝΗΚΟΥΝ ΣΕ ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟΥΣ ΣΥΛΛΟΓΟΥΣ ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΩΝ ΠΑΡΕΧΟΥΝ ΣΤΟΥΣ ΓΟΝΕΙΣ ΚΑΙ ΣΤΑ ΑΤΟΜΑ ΠΟΥ ΖΗΤΟΥΝ ΤΗΝ ΒΟΗΘΕΙΑ ΤΟΥΣ ΜΙΑ ΕΞΑΣΦΑΛΙΣΗ.

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου